fbpx
Sinu ostukorv
0
Kokku 0.00 
Vaata ostukorvi

Paadihaagiste turul toovad lähiaastad kestva kasvu

Tiki Treiler on üks Eesti suurimaid paadihaagiste tootjaid, omades kümneid haagisemudeleid oma tooteportfellis.

Ülevaate Tiki paadihaagistest annab Tiki kaua-aegne müügijuht Valdur Tabri.

Mitut liiki seeriahaagist on Tiki paadihaagiste seas?

Eesti turule toodab Tiki hetkel 15 eri tüüpi paadihaagist, seega valikut on igat liiki paadi omanikule. Samuti on meil seeria-tüübrikinnitusega tootmises ka neli erinevat jetihaagist, mistõttu on ka veemotospordi huvilistel võimalik oma tubli masin isiklikule haagisele panna.

Mida tuleks paadihaagise valikul silmas pidada?

Ühe hea paadihaagise valik algab kindlasti oma vajaduste kaardistamisest. Peamine küsimus, mida endalt küsida, tuleneb ikkagi paadist, mis haagisele pannakse – mis on selle paadi gabariidid ehk mõõdud ning paadi mass. 

Kui antud kaks olulisemat küsimust on saanud vastuse, saab edasi minna ja valida haagis, mis meeldiks eeskätt disainilt ning oleks ka töökindel. 

Millised on kriitilised kohad paadihaagistel?

Nagu eelpool juba öeldud – on töökindlus haagise puhul väga oluline väärtus. Ühelt poolt väljendub töökindlust kvaliteetses ja kaua-kestvas veermikus. Teisalt on aga just paadihaagiste puhul oluline jälgida elektrisüsteemi kvaliteeti. 

Kuna paadihaagised satuvad oma kasutusajal korduvalt vette, on probleemseks kohaks ikka ja alati osutunud elektrisüsteem, mis kipub halvematel tootjatel üles ütlema teatud aja möödudes.

Usun, et kõik kliendid soovivad, et tema paadihaagised tuled ja muu tehniline korrasolek kestaks kaua ja muretult. 

Mis on lähiaastate arengud paadihaagiste arenduses?

Kindlasti tuleks siinkohal rõhutada LED-tagatulede aina suuremat levikut. Antud lahendusega on võimalik haagistele paigaldada aina isikupärasemaid ja moodsamaid tagatulesid, mis tagavad haagiseomanikule rahulolu haagise üle, mis omab nt vedava sõiduautoga samasuguseid tagatulesid. 

Kindlasti on LED-tuled väga töökindel lahendus, mis aitab paadiomanikul julgemalt vette tagurdada, teades, et haagise pihta loksuv vesi selle tulesid ja elektrisüsteemi ei kahjusta. 

Teine suur suund on haagise tühimassi vähendamine, tegemata järeleandmisi haagise konstruktsiooni tugevuses ja kestvuses. Tühimassi vähendades tagame madalama kütusekulu ja väiksema töökoormuse haagist vedavale autole, mistõttu on see areng kindlasti juhte rõõmustav. 

Milline on populaarseim paadihaagise mudel? 

Tiki tootekataloogist oli möödunud aastal populaarseim mudel BS450-L, millele oleme nüüdseks pannud ka uue mudelinime BE600-L. Tegemist on kuumtsingitud keevisraamil tihedaks kasutamiseks mõeldud üheteljelise paadihaagisega, mis on väga hea hinna-kvaliteedi suhtega. Sellega saab vedada kuni 4,5 meetri pikkust paati, mille kaal võib enam kui 400kg olla.

Kui võrrelda naaberturgude Soome, Rootsi ja Norraga, siis neis mere-riikides oli Tiki populaarseimaks tooteks BP750-R haagis, mis võimaldab meetrivõrra pikemaid paate vedada.

Mida kliendid võiksid paadihaagise ostu puhul rohkem jälgida?

Eestlased kipuvad tähelepanuta jätma haagise konstruktsioonitugevust ja ka viimistlust, mistõttu võib ostetud haagis osutuda aastaid hiljem nõrgaks. Kindlasti võiks ostu hetkel lasta müügimehel tutvustada kõiki tähtsamaid haagise konstruktsiooniosi, et veenduda haagise pikas elueas. 

Teine oluline pool on jällegi haagise omakaal ehk tühimass, mis ei tohiks olla liialt kõrge, sest nii hakatakse vedama piltlikult öeldes asjatut rauda oma auto järel. 

Palju möödunud aastal Tiki paadihaagiseid müüs Eestis? Mis oleks potentsiaal? 

Möödunud aastal müüs Tiki Eesti turule üle 160 paadihaagise, ent meie soov on antud numbrit kahekordistada.

Kindlasti saab see toimuda koos eestlaste üleüldise paadihuvi kasvuga, mis oleks kohane meie riigile. Kui me võrdleme Eesti suvist rannikut Soome või Rootsiga, siis neis riikides mühisevad väikesaared ja lahesopid suvel väikepaatidest. Eesti kui pika ajalooga mereriik peaks kindlasti liikuma samas suunas, kus eestlased leiavad oodatud puhkuse meie kodurannikul.

Jaga: